søndag den 5. august 2012

Sommerferie

Så er ferien dælme slut, prut, finale.

Det har været en rigtig god én af slagsen, og noget af tiden har jeg blandt andet brugt på at læse "Livet for let øvede" af Fay Weldon og Maise Njor.


Egentlig ville jeg bare anbefale den. Jeg elsker nærmest alt, hvad Maise Njor skriver, for jeg synes, hun gør det godt, og hun giver meget af sig selv (også sit "grimme" selv), og det skal der virkelig mands mod til at gøre. Det tager jeg hatten af for.

Men grunden til denne ramte mig så godt er, at de snakker meget om livet som mor, skilsmisser, tudeture, dumme mænd o.s.v.

Fay Weldons første skilsmisse kunne lige så godt være skrevet om mit liv (meget af den i hvert fald) og Maise Njors nuværende følelser midt i skilsmissen kunne lige så godt have været mig.

Summasummarum: Det er en anbefalelsesværdig bog!

Når jeg lige får samlet mod til det, vil jeg skrive lidt om, hvorfor den er så god, for det er nok nødt til at blive lidt personligt, men jeg vil så nødig træde nogen over tæerne.
Her vil jeg lige påpege, at det ikke er fordi jeg synes mit liv er skide interessant for alle andre, men fordi jeg tror, det vil være meget godt for mig, at samle tankerne på den måde.

Det summer jeg videre over!

Håber I alle har en god sommer :o)

2 kommentarer:

  1. Lyder som een jg os kunne tænke mig at læse...

    SvarSlet
  2. Det synes jeg, du skal gøre, Mila. Den er altså rigtig god, synes jeg. Om ikke andet, er den hurtig at læse, så det er begrænset hvor meget tid, du spilder, hvis du ikke bryder dig om den alligevel :-)

    SvarSlet